آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه 25 _ راه رفتن از روبه رو
آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه 25 _ راه رفتن از روبه رو
راه رفتـن از روبهرو
آنچه آموختیم بررسی راه رفتن و دویدن شخصیت از نمای پهلو، تخت و بدون در نظر گرفتن پرسپکتیو بود. در اینجا قصد داریم «تا راه رفتن از روبهرو»، پُر رنگتر است که تا حدودی حضور پرسپکتیو در آن را بیاموزیم. شخصیت موردنظر برای متحرکسازی این بخش در تصویر ارائهشده است.
قبل از اینکه به بررسی کلیدهای اصلی راه رفتن از روبهرو بپردازیم توجه به این نکته ضروری است که برای خلق توهم حرکت شخصیت در پرسپکتیو چه راهکارهایی وجود دارد؟
راهکار اول:
این است که انیماتور تمام کلیدهای راه رفتن را بهصورت درجا زدن در یک مکان طراحی میکند و بهجای اینکه شخصیت را به سمت دوربین بیاورد و یا از آن دور کند، زمین را متحرکسازی میکند تا توهم حرکت روبهجلو را القا کند. اکنون به کلیدهای «راه رفتن از روبرو» که در تصاویر زیر ترسیمشدهاند توجه کنید. قوانین و نکاتی که در مورد راه رفتن از پهلو آموختیم در این بخش نیز صادق هستند و همان موارد در متحرکسازی از روبهرو اعمال میشوند. ابتدا کلیدهای اصلی یا همان «تماسها» و بعد فریمهای میانی از آن کلیدهای حالت عبوری و نهایتاً را طراحی میکنیم؛ تنها چیزی که تغییر کرده است موقعیت دوربین ما نسبت به شخصیت است که اکنون آن را از روبهرو میبینیم.
کلیدهای 1 و 9 :کلیدهای تماس
کلیدهای 5 و 13 :کلیدهای حالت عبوری
نکتـه: در نظر داشته باشید که هر فریم را دو بار تکرار میکنیم.
بعد از تمام شدن متحرکسازی شخصیت که بهصورت »درجا« متحرکسازی شد نوبت به متحرکسازی زمین و پسزمینهای است که شخصیت روی آن قدم میزند. برای این منظور باید یک سیکل تکرارشونده برای زمین در نظر گرفته شود. مطابق آنچه در تصویر پایین آورده شده است. با قرار دادن شخصیتی که بهصورت درجا متحرکسازی شده بر روی سیکل متحرکسازی زمین، این حس و نهایتاً ایجاد میشود که شخصیت ما در حال قدم زدن است و روبهجلو حرکت میکند.
فعالیت: شخصیت زیر را بهصورت »درجا« متحرکسازی کنید و بعدازآن برای زمین، یک سیکل طراحی کنید و نهایتاً شخصیت متحرکسازی شده را روی سیکل زمین قرار دهید
راهکار دوم:
این است که شخصیت ثابت و بدون حرکت باشد و دوربین به او نزدیک شود. برای این منظور ابتدا ظاهراً شخصیت را بهصورت درجا متحرکسازی میکنیم این است که شخصیت ثابت و بدون حرکت باشد و دوربین به او نزدیک شود. برای این منظور ابتدا ظاهراً شخصیت را بهصورت درجا متحرکسازی میکنیم.
فعالیت: شخصیت خودتان را بهصورت «درجا» متحرکسازی کنید و سپس با توجه به پرسپکتیو یک نقطهای آن را به دوربین نزدیک کنید.
راه رفتن از پشـت
هر آنچه برای بخش قبل یعنی راه رفتن از روبهرو گفته شد در این قسمت نیز صدق میکند و تنها تفاوت این است که کلیدهای اصلی، حالت عبوری و فریمهای میانی را باید از پشت شخصیت طراحی کنیم. در تصاویر زیر به کلیدهای راه رفتن از پشت توجه کنید.
کلیدهای 1 و 9 :کلیدهای تماس
کلیدهای 5 و 13 :کلیدهای حالت عبوری
فعالیت: یک شخصیت را «درجا» متحرکسازی کنید. زمین را جداگانه متحرکسازی کنید و نهایتاً شخصیت متحرکسازی شده را روی زمین قرار دهید.
جلسات آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی:
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه1_ فیـزیک حرکت در پویانمایی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه2_ عمل و عکسالعمل
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه3_ خطای دید
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه4 _ پویانمـایی کامل و محدود
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه5_ زمانبندی( Timing)
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه6_ فشردگی و کشیدگی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه7_ حرکت مفاصـل ساده
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه8_ انتقال نیرو در مفاصـل
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه9_ حرکت مفاصل پیچیده
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه10_ متحرکسازی راه رفتن انسانی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه11_ تفاوت راه رفتن در زن و مرد
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه12_ متحرکسازی کامل راه رفتن
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه13_ دویدن
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه14_ پریدن
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه15_ راه رفتن با خوشحالی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه16_ توقف، شـروع حرکت و توقف
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه17_ بازیسازی صورت
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه18_ تغییر حالات چرخشی صـورت
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه19_ لیپسـینک (هماهنگی صدا و لب)
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه20_ بازیسازی بدن
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه21_ بازی همپوشـانی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه22_ اجرای حرکات ترکیبی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه 23 _ حرکت در پرسـپکتیو
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه 24 _ حرکت دوار تـوپ
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه 25 _ راه رفتن از روبه رو
ارسال دیدگاه