03136001048
آموزشگاه فنی حرفه ای نوین دانش پژوهان (شعبه)

آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه20_ بازی‌سازی بدن

آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه20_ بازی‌سازی بدن
مریم کریمی مریم کریمی |

آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه20_ بازی‌سازی بدن

بازی‌سازی بدن

بازیگری بخش مهم و جدانشدنی پویانمایی است. هنرمندان بزرگ این صنعت- هنر از ابتدا با آن در ارتباط بوده‌اند. برای مثال نُه متحرک ساز بزرگ دیزنی که به نُه پیرمرد شهرت دارند قبل از شروع هر طراحی، آن حرکت را بازی می‌کردند و در نحوه اجرای آن با یکدیگر هم‌فکری کرده و حتی تست‌های مختلف را اجرا می‌کردند.

نُه پیرمرد دیزنی (برخی از آن‌ها بعدها کارگردان شدند) هستۀ اصلی متحرک سازهای استودیوی دیزنی را تشکیل دادند. این متحرک سازها هستند که نقش بازیگران سینما را در پویانمایی بازی می‌کنند و روح را به درون شخصیت‌ها می‌دمند. تفاوت متحرک سازها و بازیگران اینجا است که متحرک ساز نمی‌تواند خود را جای شخصیت داستان بگذارد، متحرک سازها علاوه بر بازی، آن را طراحی نیز می‌کنند. به یاد داشته باشیدکه وقتی یک صحنه را برای خود بازی می‌کنید تمام حرکات شما محدود به قوانین فیزیک و محدود به دنیای واقعی است درحالی‌که شخصیت شما کارهایی را می‌تواند انجام دهد که شما نمی‌توانید. باید از این بازی تنها به‌عنوان مرجعی برای متحرک‌سازی خود استفاده کنید و برای جذاب‌تر شدن آن، اغراق‌های بیشتری به آن اضافه کنید

آیا بازیگری بدون در نظر گرفتن قوانین فیزیک می‌تواند تنها مرجع طراحی حرکت باشد؟

بازیگری و طـراحی حس‌های اصلی

بازیگری در پویانمایی بسیار مهم است. یک متحرک ساز باید بازیگری بداند. درواقع همه ما به‌گونه‌ای با بازیگری آشنا هستیم و روزانه نقش‌های مختلفی را در جامعه و خانه، بازی می‌کنیم.

نکتـه: (بیل تیتال Tytla Bill ) متحرک ساز عصر طلایی دیزنی، اولین نفری بود که بازیگری در پویانمایی را جدی گرفت.

نمونه‌ای از طراحی‌های بیل تیتال

آیا با اعضای خانواده همان‌طور رفتار می‌کنیم که با معلم؛ وقتی‌که می‌گوید تمرین‌هایت را نشان بده؟

 آیا با دوستان، ناظم مدرسه، فروشنده‌ها و... رفتار یکسانی داریم؟

ما همیشه بسته به موقعیتی که در آن هستیم و می‌شناسیم ( فرزند، خواهر یا برادر، دانش‌آموز، هم‌کلاسی، بزرگ‌سال مسئولیت‌پذیر، همسر، دوست، نمایندۀ کلاس و غیره) در حال نقش بازی کردن هستیم و رفتاری متناسب با آن ارائه می‌کنیم. این رفتارهای ما شکلی از بازیگری است که مشابه این رفتارها را به‌گونه‌ای کاملاً حرفه‌ای در جهت منتقل کردن یک حس در یک صحنه از فیلم توسط بازیگر دیدهایم. استفاده از بازیگرها به‌عنوان مرجعی برای متحرک‌سازی یکی دیگر از روش‌های مرسوم در پویانمایی‌هاست. مانند بازی دختربچه‌ای در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» اثر کمپانی والت دیزنی و یا استفاده از «جانی دپ» برای بازیگری در فیلم «رنگو»

فعالیت: پشت‌صحنه بازی بازیگران برای پویانمایی را مشاهده و بازسازی کنید.

 

جلسات آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی:

ارسال دیدگاه