آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه18_ تغییر حالات چرخشی صـورت
آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه18_ تغییر حالات چرخشی صورت
تغییر حالات چرخشی صورت
اکنون که تغییر حالات صورت را تمرین کردهایم، میخواهیم سر را به هنگام متحرکسازی جابهجا کنیم. ابتدا تستهایی برای جابهجایی سر میزنیم(بدون تغییر حالت)
- تصویر1 : کلید عبوری را کاملاً وسط قرار میدهیم، بیمزه و کسلکننده است.
- تصویر2 : برای وضوح بیشتر، فریمها را از هم جدا کردیم.
- تصویر3 : شخصیت در هنگام حرکت میتواند پلک بزند؛ یا سرش را به بالا ببرد.
- تصویر4 : یا به پایین بیاورد.
- تصویر5 :همچنین میتواند برای بازی و جان داشتن بیشتر، فکش دیرتر حرکت کند؛ و یا زودتر حرکت کند.
بازی همپوشـانی
با چرخش شخصیت، حالت سر تغییر میکند. این چرخش قرار است با سرعت انجام شود.
- کلید اصلی؛
- پیش حرکت و فشردگی؛
- وقتی سرش را برمیگرداند، گوشها و ریش جا میمانند. شاخها نیز میتوانند کمی انعطاف داشته باشند.
- جایی که سر قرار است ثابت بماند
- گوشها و ریش دیرتر میرسند. ( دنباله حرکت) و به حرکت ادامه میدهند (همپوشانی)
- دهان ممکن است همچنان حرکت داشته باشد. گوشها و ریش تاب میخورند.
فعالیت: چرخش سر شخصیت دادهشده را متحرکسازی کنید و از قوانین قوس، تند شونده و کند شونده، پیش حرکت، دنباله حرکت و همپوشانی استفاده کنید (همانند ریش و گوش بز).
یکی از ترفندهایی که اغلب متحرک سازها برای زیباتر شدن حرکات سریع استفاده میکنند، استفاده از فریمهای کشیدۀ میانی است که نهتنها بر زیبا شدن یک عمل بازیسازی شده کمک میکند، بلکه باعث نرمی حرکت هم میشود. متحرک سازها وقتیکه از فیلم زنده برای تکنیکهای روتوسکوپی بهمنظور طراحی حرکات استفاده میکردند، به این مطلب پی بردند که فریمهای میانی که در حرکات سریع قرار دارند محو میشوند.
برای ایجاد این ترفند در متحرکسازی از تکرار و یا کشیده کردن یک عنصر در متحرکسازی از یک شخصیت
فریمهای کشیدۀ میانی با تکرار از یک عنصر در فریم یا کشیده کردن یکی از اجزای شخصیت در فریم، این توهم را به وجود میآورد که از شدت سرعت در عمل، بخشی از حرکت بهصورت محو درآمده است.
1.فریم اول.
2 .ناگهان سرش را برمیگرداند (فریم کشیده میانی).
3.جایی که سر پرنده ثابت میماند، مو جامانده است (دنباله حرکت).
4 .مو به جلو حرکت میکند (همپوشانی).
5 .مو ثابت میشود (میتواند نوسان بیشتری داشته باشد).
فعالیت: چرخش سر یک شخصیت را همراه فریم کشیده میانی متحرکسازی کنید.
مثالهای دیگر:
فعالیت: ضربه زدن چکش به میخ را متحرکسازی کنید.
فعالیت:برخورد تیر به هدف(سیبل) را متحرکسازی کنید.
جلسات آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی:
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه1_ فیـزیک حرکت در پویانمایی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه2_ عمل و عکسالعمل
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه3_ خطای دید
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه4 _ پویانمـایی کامل و محدود
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه5_ زمانبندی( Timing)
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه6_ فشردگی و کشیدگی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه7_ حرکت مفاصـل ساده
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه8_ انتقال نیرو در مفاصـل
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه9_ حرکت مفاصل پیچیده
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه10_ متحرکسازی راه رفتن انسانی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه11_ تفاوت راه رفتن در زن و مرد
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه12_ متحرکسازی کامل راه رفتن
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه13_ دویدن
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه14_ پریدن
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه15_ راه رفتن با خوشحالی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه16_ توقف، شـروع حرکت و توقف
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه17_ بازیسازی صورت
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه18_ تغییر حالات چرخشی صـورت
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه19_ لیپسـینک (هماهنگی صدا و لب)
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه20_ بازیسازی بدن
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه21_ بازی همپوشـانی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه22_ اجرای حرکات ترکیبی
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه 23 _ حرکت در پرسـپکتیو
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه 24 _ حرکت دوار تـوپ
- آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه 25 _ راه رفتن از روبه رو
ارسال دیدگاه