03136001048
آموزشگاه فنی حرفه ای نوین دانش پژوهان (شعبه)

آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه10_ متحرک‌‌سازی راه رفتن انسانی

آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه10_ متحرک‌‌سازی راه رفتن انسانی
مریم کریمی مریم کریمی |

آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی _ جلسه10_ متحرک‌‌سازی راه رفتن انسانی

متحرک‌سازی ترکیبی انسانی _ بخش اول

متحرک‌‌سازی راه رفتن انسانی

  • ویژگی روانی چقدر بر روی راه رفتن و حرکات انسان تأثیر می‌گذارد؟
  • تمام فرم‌های راه رفتن از یک الگو پیروی می‌کنند؟
  • میزان بالا و پایین رفتن سر شخصیت، با فاصلۀ قدم‌های او از یکدیگر رابطه مستقیم دارد؟
  • در چه حالتی سرشانه‌ها و لگن، هنگام راه رفتن چرخش بیشتری دارند؟
  • تغییرات اندک در طراحی کلیدهای راه رفتن، سبب عوض شدن کامل حس شخصیت خواهد شد؟
  • چه عواملی بر روی راه رفتن شخصیت تأثیر مستقیم دارد؟

راه رفتن

راه رفتن

راه رفتن یکی از بخش‌های اصلی نقل‌وانتقال بدن در میان موجودات زنده، ازجمله انسان به شمار می‌رود. راه رفتن با توجه به عواملی مانند قد، وزن، جنسیت، سن، سطح زمین، فرهنگ و تناسب‌اندام، می‌تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. زبان بدن، بیشتر از چیزی که به نظر می‌رسد درباره شخصیت انسان به ما اطلاعات می‌دهد. یکی از مواردی که بسیاری از خصوصیات انسان را آشکار می‌کند طرز راه رفتن اوست. هر فرد و شخصیت، مدل منحصربه‌فردی برای راه رفتن دارد، به‌گونه‌ای که تنها با دیدن راه رفتن آن شخص، از فاصله دور می‌توانیم او را بشناسیم. ریچارد ویلیامز به نقل از کن هریس( Harrris Ken ) این‌گونه توصیه می‌کند: راه رفتن، اولین چیزی است که باید یاد گرفت. انواع مختلف راه رفتن را یاد بگیر، چون درست درآوردن این حرکت تقریباً مشکل‌ترین کار است.

راه رفتن

راه رفتن نوعی ایجاد عدم تعادل و سپس تعادل است. انسان برای راه رفتن، بدن را به جلو خم می‌کند و با جلو بردن یک‌پا، تعادل خودش را حفظ می‌کند. راه رفتن، یک‌روند به زمین افتادن و به‌موقع و درست، جلوی این اتفاق را گرفتن است.

متحرک‌‌سازی راه رفتن انسانی

اگر پایمان را زمین نگذاریم، با صورت به زمین می‌خوریم، به‌طور دقیق‌تر، ما بالاتنه را جلو می‌دهیم، یک‌پا را درست به‌موقع جلو می‌بریم تا جلوی افتادنمان را بگیریم. هرچقدر راه رفتن آهسته‌تر باشد، تعادل بیشتری داریم و برعکس؛ به دلیل این‌که کوچک‌ترین موانع، تعادل انسان را به هم میزند؛ به‌طور ناخودآگاه پایمان را به کمترین میزان از زمین بلند می‌کنیم.

متحرک‌‌سازی راه رفتن انسانی

انواع راه رفتن انسـان

چند نمونه راه رفتن متفاوت از شخصیت‌ها در پیرامون خود می‌شناسید؟

همان‌طور که نوع شخصیت، روی راه رفتن تأثیر می‌گذارد، حالات روحی در لحظه نیز می‌تواند موجب تغییر در طرز راه رفتن شود. آرت بابیت ( Babbitt Art ) شاید نخستین کسی بود که راه رفتن عادی یا راه رفتن کلیشه‌ای را متخصص بزرگی ترک کرد.او مسلماً در پویانمایی درراه رفتن ابداعی است؛ شهرتش به خاطر راه رفتن عجیب‌وغریبی است که برای گوفی طراحی کرده بود و از گوفی یک ستاره ساخت. گوفی حتی وارونه قدم بر می دارد! آرت بابیت کاری می کرد که این حرکات کاملا قابل قبول به نظر برسند.

او همیشه می گفت : پویانمایی رسانه ای خیلی استثنایی است، ما می توانیم حرکاتی را بسازیم که احتمالا هیچ انسانی قادر به انجامش نیست و آن را به گونه ای رسم کنیم که متقاعد کننده به نظر برسد. 

انواع راه رفتن انسـان

فعالیت: انواع راه رفتن را در چند پویانمایی یافته و مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.

راه رفتن افراد مختلف باهم متفـاوت است

راه رفتن در انسان‌ها باهم تفاوت دارد. هیچ دونفری شبیه به هم راه نمی‌روند. هر شخص بسته به ویژگی‌های فردی‌اش، نوع منحصربه‌فردی برای راه رفتن خود دارد. حتی جزئیات خیلی کوچک در نوع حرکت و راه رفتن می‌توانند همه‌چیز را تغییر دهند. در هر حرکت راه رفتن، اطلاعات زیادی وجود دارد. سعی کنید راه رفتن انسان‌های مختلف را موردبررسی قرار دهید. به‌عنوان یک متحرک ساز، برای نشان دادن مؤلفه‌های شخصیتی یک شخصیت باید بتوانید ویژگی‌های اخلاقی او را درون راه رفتنش نشان دهید. بازیگران سینما نیز سعی می‌کنند شخصیت درونی یک شخصیت را با فرض این‌که چگونه راه می‌رود نشان دهند.

آیا دقت کرده‌اید که اگر دوست یا آشنای خود را از فاصله دور و حتی از پشت سر ببینید تنها با نوع راه رفتنش، می‌توانید او را بشناسید؟

فعالیت:

  • دو شخصیت از یک فیلم پویانمایی معروف با خلق‌وخوی متفاوت را انتخاب کرده و نوع راه رفتن آن‌ها را بر اساس شخصیتشان، مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.
  • شخصیت‌های تحلیل‌شده در تمرین قبل را به‌صورت فریم به فریم در کنار هم نمایش دهید.

 

جلسات آموزش رایگان متحرک سازی دو بعدی:

ارسال دیدگاه