03136001048
آموزشگاه فنی حرفه ای نوین دانش پژوهان (شعبه)

چیدمان آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه
مریم کریمی مریم کریمی |

چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه یکی از فضاهای حیاتی خانه است که خانم خانه زمان زیادی از وقتش را در آنجا می‌گذراند. نوع چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه هم به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها نوع مبلمانی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا به راحتی می‌تواند فضای آشپزخانه را بزرگ جلوه دهد یا کوچک کند. 

چیدمان آشپزخانه

  پکیج مقدماتی  طراحی معماری داخلی (درجه دو)  همراه با گواهینامه قابل ترجمه و معتبر فنی حرفه ای  

 

مبلمان توکار یا مجزا در آشپزخانه

مبلمان توکار در آشپزخانه‌های کوچکی که فضای کف‌شان بسیار محدود است، کاربرد دارد. به عنوان مثال نیمکت‌های توکاری که زیر پنجره یا پشت کابینت‌های اپن در نظر گرفت شده‌اند. در عین حال نمی‌توان مبلمان توکار را به صورت انعطاف‌پذیر در نظر گرفت و باید از همان ابتدا این نوع مبلمان را در نقشه آشپزخانه بگنجانید. توجه کنید که مبلمان توکار را بعدها نمی‌توان جابه جایشان کرد.

چیدمان مبلمان در آشپزخانه

ساختار‌های موجود مانند طاقچه پنجره‌ها یا پیشخوان را می‌توانید کمی بزرگ‌تر کرده و فضایی را برای صرف ناهار به وجود بیاورید. اگر این مبلمان قابل حرکت باشند به انعطاف فضای شما می‌افزاید.

  حتما بخوانید:  چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن و اتاق خواب 

 

  • استفاده از چهارپایه‌ها در آشپزخانه

برای آشپزخانه می‌توانید از چارپایه‌ها نیز استفاده کنید که البته به اندازه صندلی‌های معمولی راحت نیستند. عموما برای قسمت بار آشپزخانه باید چارپایه‌های بلند تهیه کنید. در صورت امکان چارپایه‌هایی انتخاب کنید که هم پشتی و هم جای پا داشته باشند. چارپایه‌های بدون پشتی یا حتی نیمکت کوتاه ظاهری آراسته‌تر برای اشپزخانه به وجود می‌آورند زیرا می‌توانید آن‌ها را زیر میز قرار دهید تا دیده نشده و فضا را شلوغ نکند.

استفاده از چهارپایه‌ها در آشپزخانه

  حتما بخوانید:  توی هر خونه ای این مدل مبل ها لازمه

 

  • استفاده از سطوح صاف و تاشو در دکوراسیون آشپزخانه

رویه‌های کابینتی که تاشو بوده و میزناهارخوری را تشکیل می‌دهند، صندلی‌های تاشو و‌ چارپایه‌های مسطح، از مبلمانی هستند که قابلیت تطبیق با فضاهای کوچک را دارند. در عین حال، فراموش نکنید که باید جای کافی برای انبار کردن مبلمان تاشو داشته باشید.

استفاده از سطوح صاف و تاشو در دکوراسیون آشپزخانه

  • اهمیت پشتی و رویه صندلی در چیدمان آشپزخانه

اگر آشپزخانه‌تان کوچک است می‌توانید از نیمکت کوتاه استفاده کنید که هم جای کافی برای نشستن دارد و هم اینکه فضا را شلوغ نشان نمی‌دهد.

اگر صندلی‌هایتان پشتی و رویه‌های پارچه‌ای دارند، طرحی را انتخاب کنید که با بقیه آشپزخانه هم‌خوانی داشته باشد، مثلا رنگ‌های براق یا طرح‌های خاص انتخاب کنید. برای آسان‌تر شدن کارهایتان، از پارچه‌های مومی یا پی.‌وی.‌سی به جای پارچه‌های معمولی استفاده کنید که به راحتی قابل شست‌وشو هستند. با توجه به اینکه در آشپزخانه، اجناس همیشه در معرض لکه‌های فراوان، چربی و کثیفی قرار دارند، همه صندلی‌ها باید قابلیت شست‌وشو داشته باشند.

صندلی در چیدمان آشپزخانه

  حتما بخوانید:  تزیین مبلمان با کوسن

کاربرد مبلمان در آشپزخانه

مبلمان آشپزخانه سبک‌ها و مواد بسیار متنوعی دارند، مانند صندلی‌های چوبی، صندلی‌های مدرن پلاستیکی و میزهای استیل؛ سبکی انتخاب کنید که با بقیه آشپزخانه سازگار باشد، سعی کنید طرح‌های ساده، محکم و راحت را انتخاب کنید. هزینه‌ و راحتی ظاهر باید در انتخاب آنها دراولویت قرار بگیرند اما فراموش نکنید که کاربرد آنها نیز مهم است. مبلمان ایده‌آل برای آشپزخانه باید محکم و مرتب باشند و به آسانی تمیز شوند، چوب، فلز و پلاستیک برای این کار بسیار مناسبند. اگر می‌خواهید مبلمان نرمی داشته باشید مطمئن شوید که پارچه به کار رفته قابل شست‌و‌شو است.

کاربرد مبلمان در آشپزخانه

  • انعطاف‌پذیری

بهترین راه‌حل برای فضاهای کوچک، مبلمانی است که در موارد نیاز استفاده می‌شوند و در غیر این صورت در انباری قرار می‌گیرند. مبلمان تاشو این انعطاف را دارند و فضای زیادی هم اشغال نمی‌کنند.

 

 

 

اگر به دنبال ایده هایی برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید خودتان به صورت صفر تا صد اصول حرفه ای دکوراسیون را آموزش ببینید و نه تنها برای خانه خودتان بلکه با استفاده از آموزش ها کسب و کاری در حیطه دکوراسیون درآمدزایی کنید.

 

ارسال دیدگاه