03136001048
آموزشگاه فنی حرفه ای نوین دانش پژوهان (شعبه)

چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن و اتاق خواب

چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن و اتاق خواب
مریم کریمی مریم کریمی |

چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی و اتاق خواب

مبلمان از مهم‌ترین عناصر در طراحی داخلی به‌شمار می‌روند. در واقع آنچه که به یک دکوراسیون شکل و هویت می‌بخشد، مبلمان است. تفاوت نمی کند که فضای داخلی اتاق نشیمن شما بزرگ یا خیلی نقلی و کوچک است در هر دو صورت نیاز است از مبل راحتی برای استراحت در این فضا کمک گرفته شود.

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

برای اتاق پذیرایی کوچک استفاده از یک کاناپه دو نفره یا سه نفره و بالشتک های که شبیه به پاف جلو مبلی بدون پایه برای فضای روبروی تلویزیون استفاده کنید.

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

در طرح دیگر می توانید از دو صندلی یا مبل تکی و یک کاناپه دو نفره، که در کنار هم یک نیم ست زیبا را برای شما فراهم می سازد، استفاده کنید.

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

اگر فضای اتاق خیلی بزرگ نیست و استفاده از کاناپه غیرممکن و دست و پا گیر است می توانید از دو مبل تکی و دو پاف بالشتی، یک سرویس مبلمان زیبا برای خودتون طراحی کنید.

  پکیج مقدماتی  طراحی معماری داخلی (درجه دو)  همراه با گواهینامه قابل ترجمه و معتبر فنی حرفه ای  

 

راهکار دیگر استفاده از مبلمان ال با ابعاد کوچکتر و کاربردی استفاده کنید مثلا: مدلی از مبل های ال که میز پذیرایی، صندلی جک دار و باکس های مخفی را نیز دارا باشند. این مدل ها علاوه بر اینکه به کم تر اشغال شدن فضای داخلی منزل شما کمک می کند و همچنین در هزینه ها نیز برای شما صرفه جویی را به همراه خواهد داشت.

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

شما بر اساس متراژ منزل خود می توانید از مبلمان به صورت نیم ست نیز استفاده کنید و در چیدمان سعی کنید از میز های پله ای استفاده شود تا در صورت عدم نیاز، به راحتی جمع کنید و فضای کمی را اشغال کنند.

برای اتاق پذیرایی های کوچک توصیه ما به شما استفاده  از مبلمان ساده با تم های رنگی یک دست است؛ زیرا مبل های که دارای دسته و تاج منبت کاری شده هستند و یا تم های رنگی دارند و از کوسن های رنگارنگ برای دیزاین کردن آن ها استفاده شده است سبب به هم ریخته و شلوغ جلوه دادن اتاق شما می شود.

چیدمان اتاق پذیرایی کوچک

 

چیدمان اتاق پذیرایی بزرگ

اگر فضای اتاق نشیمن شما بزرگ است و خالی به نظر می رسد و پول زیادی برای خرید چند دست مبلمان راحتی ندارید موارد زیر برایتان مفید است.

چیدمان اتاق پذیرایی

می توانید به جای خرید دو سرویس مبل، یک سرویس مبل هفت نفره به علاوه چند صندلی مهمان و چند پاف صندلی شکل استفاده کنید و کار چیدمان مبلمانتان را با فاصله بیشتری انجام دهید و در لابه لای مبلمان، میزهای پذیرایی قرارداده شود.

چیدمان اتاق پذیرایی

و یا می توانید از مبل های ال هجده نفره استفاده کنید تا  بخش بسیار زیادی از فضای داخلی خانه ویلایی خود را دیزاین کنید و فضای اطراف و خالی اتاق را با گل های طبیعی، صندلی های تکی و تاپ های ریلکس با تفاوت ترین ایده پردازی ها دیزاین کنید.

چیدمان اتاق پذیرایی

مبلمان در بازار به صورت هفت نفره، نه نفره و دوازده نفره یافت می شود. برای اتاق های نشیمن متوسط سعی کنید کمترین گزینه انتخابی شما یک مبل هفته نفره باشد.

چیدمان اتاق پذیرایی

اگر اتاق پذیرایی شما مستطیلی شکل است نیاز نیست با روش خطی کار چیدمان را انجام دهید. شما به راحتی می توانید، دو مبل تکی با یک تم رنگی متفاوت را برای انتهای سالن خود مد نظر قرار دهید سپس با استفاده از یک کاناپه سه نفر مجاورت با آنها چیدمان را انجام دهید. بهتر است تم رنگی کاناپه نیز متفاوت باشد.

چیدمان اتاق پذیرایی

برای این بخش یک فرش که رنگی کاملا متضاد به مبلمان داشته باشد را انتخاب کنید و سپس از یک پارتیشن برای جدا سازی این بخش از بخش دیگر کمک بگیرید، و در فضای دوم به راحتی می توانید میز غذا خوری خود را قرار دهید و از یک فضا به دو منظور با کمترین هزینه بهره بگیرید.

 

چیدمان اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب شما فضای زیادی ندارد اما نیاز به داشتن مبل راحتی در آن دارید اصلاً نگران نباشید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

شما می توانید به جای میز توالت ،  از شلف های دیواری و آینه های دیوار کوب استفاده کنید و با حذف یک میز کنار تختی و نزدیک تر کردن تخت خواب به دیوار با استفاده از یک مبل راحتی و یک پاف جلو مبلی کار دیزاین اتاق خواب کوچک خود را خاص و جذاب تر کنید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

 

چیدمان اتاق خواب بزرگ

حال اگر اتاق خواب شما متراژ بالایی دارد و با چیدمان میز توالت، کمد و درآور باز هم جای خالی بسیار در اختیار دارید.  می توانید از دو مبل تکی به همراه یک میز پذیرایی فانتزی و کوچک فرایند دیزاین کردن اتاق خوابتان را به راحتی به انجام می رساند.

چیدمان اتاق خواب

اگر اتاقتان نسبتا بزرگ است بهتر است این ایده پردازی را در قسمت انتهای تخت خواب خود به انجام برسانید که جایگذاری کردن پاف جلو مبلی فاکتور گرفته شود.

چیدمان اتاق خواب

استفاده از مبل راحتی درست روبروی میز توالت یا شلف دیواری خود ایده ای مدرن و زیبا به شمار می آید که سبب لوکس تر جلوه دادن اتاق خواب شما می شود.

نکته

تم های رنگی، سبک انتخابی برای مبلمان و تعداد صندلی و میز های پذیرایی از جمله عواملی است که رابطه مستقیم با فضای داخلی منزل شما دارد. شما با یک برآورد کلی می توانید به راحتی دست به یک انتخاب ایده ال بزنید. امید است مطالب ارائه شده به جهت رسیدن به یک دکوراسیون ایده ال شما عزیزان را یاری رسانده باشد.

دکوراسیون اتاق پذیرایی و خواب

 

 

 

اگر به دنبال ایده هایی برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود، متناسب با شرایط آن هستید می توانید خودتان به صورت صفر تا صد اصول حرفه ای دکوراسیون را آموزش ببینید و نه تنها برای خانه خودتان بلکه با استفاده از آموزش ها کسب و کاری در حیطه دکوراسیون درآمدزایی کنید.

 

ارسال دیدگاه