03136001048
آموزشگاه فنی حرفه ای نوین دانش پژوهان (شعبه)

آیا تاکنون در یک همایش مجازی شرکت کرده اید؟

آیا تاکنون در یک همایش مجازی شرکت کرده اید؟
مریم کریمی مریم کریمی |

وقتی صحبت از ارتباطات رو در رو، ایجاد ارتباط و یادگیری دو سویه می شود، کنفرانس ها و همایش های حضوری اهمیت پیدا می کند. چه سخنران همایش باشید و چه شنونده؛ در این جلسات این فرصت برایتان به وجود می آید که رهبران کسب و کارتان و کسانی که در این زمینه فعالیت دارند را ملاقات کنید و این قضیه همیشه باعث خلق موقعیت جدید برایتان می شود.

اما با وجود تکنولوژی جدید امروز، همایش های حضوری تنها راه یادگیری و ایجاد ارتباط با افراد یا مطرح کردن برندتان در این بازارِ شلوغ، نیست و همایش های مجازی منافع زیادی برای شرکت کنندگان در آن دارد.

این جلسات چون آنلاین برگزار می شود احتیاجی به رزرو هتل یا بلیط هواپیما ندارد و شرکت در آنها بسیار ساده تر از جلسات حضوریست. همچنین برای افرادی که پدر یا مادر هستند یک مزیت فوق العاده است چون به معنی سفر کمتر و گذراندن زمان بیشتر با خانواده است.

هزینه ی شرکت در آنها هم به نسبت همایش های حضوری کمتر می شود. همایش های مجازی با هزینه ی مقرون به صرفه ای همان اطلاعاتی که از همایش های حضوری دریافت می کنید را در اختیارتان می گذارد.

علاوه بر این، جلسات مجازی همیشه برای شما قابل دسترسی ست و میتوانید هر زمان که برایتان مقدور است در آن شرکت کنید؛ دقیقا بر خلاف همایش های حضوری که در یک زمان مشخص برگزار می شود.

وبینار

مزایای میزبانی یک همایش مجازی

این جلسات نه تنها برای شرکت کنندگان و متقاضیان بلکه از دیدگاه برنامه گذاران و سازمان دهندگان جلسات نیز جذاب هستند.

میزبانی یک همایش مجازیِ موثر، تلاش زیادی می خواهد ولی نسبت به میزبانی و برگزاری یک همایش حضوری بسیار آسان تر است. جاش استیمل، سازمان دهنده ی همایش اینفلوئنس 2017، گفته: "من جلسات حضوری زیادی برگزار کرده ام و می دانم که برای این منظور خیلی کارها باید در زمان مناسب انجام شوند."

"همایشی را در چین با 600 شرکت کننده میزبانی کردم. برای این کار نیاز به ماه ها برنامه ریزی بود و تیمی متشکل از 30 داوطلب در این امر کمکم می کردند. هیچ وقت در زندگیم به اندازه ی دو هفته ای که این رویداد برگزار شد اضطراب نداشتم. در صورتی که در همایش مجازی که برگزار کردیم، من و شریکم تمام کارها را در طول دو ماه انجام دادیم. وقتی می خواستیم همایش را برگزار کنیم حدس میزدیم که موفقیت آمیز باشد."

استیمل هنوز هم همایش های حضوری برگزار می کند ولی در نظر دارد که در آینده بیشتر جلسات را مجازی برگزار کند. در اینجا 5 دلیل آورده ایم که نشان می دهد چرا شرکت ها باید از همایش های مجازی در کارشان استفاده کنند.

1. شناخته شدن برند

اینکه تعداد افراد زیادی در یک همایش حضوری که برای اولین بار برگزار می شود شرکت کنند، امری طبیعی ست. البته تعداد شرکت کنندگان یک همایش مجازی ممکن است به هزاران یا حتی ده ها هزار نفر برسد، البته اگر فرد از قبل مخاطبانی داشته باشد و اقدام های راهبردی و توزیع محتواهایی به این منظور، انجام داده باشد. مزیت اصلی ایجاد یک برند از طریق همایش و جلسات مجازی این است که سخنرانها و شرکت کنندگان برند شما را تبلیغ می کنند و حرف شما دهان به دهان بین بقیه میچرخد.

استیمل بنیانگذار شرکت اینفلوئنس که وظیفه ش آموزش نیروها و برگزاری جلسه برای افرادی که می خواهند رهبران موفقی شوند، است، گفته: "من همایش اینفلوئنس را برای جلب نظر به شرکتم برگزار کردم."

"در حال حاضر بیش از 60 نفر از افراد حرفه ای اعم از ده ها نویسنده ی پرفروش مرا زیر نظر دارند و هم چنین تعداد زیادی از آن افراد آن همایش را تبلیغ کردند."

2. آموزش

شرکت کنندگان در همایش ها، مخاطبان اطلاعات و بینش های جدید هستند ولی به خاطر داشته باشید که شما به عنوان میزبان، می توانید زمانی را هم به عنوان پشت صحنه در نظر بگیرید و در آن زمان با سخنران ها صحبت کنید، ایده هایتان را به اشتراک بگذارید، مسائل و مشکلات را حل کنید و....

استیمل می گوید: "من با 60 نفر از غول های صنعت خودم به گفتگو پرداختم و برای یک ساعت از نظراتشان بهره بردم."

"این افراد کسانی هستند که هزینه ی یک ساعت مشاوره ی آنها هزاران دلار می شود ولی برای من این جلسه رایگان بود." به غیر از بقیه ی منافع، میزبانی یک همایش مجازی به دلیل این مزیت، واقعا می ارزد.

وبینار

3. ارتباطات و شبکه سازی

استیمل بیان کرد که این فرصت را داشته که با نویسندگان پرفروشی مانند آدام گرنت، جوناه برگر، دوری کلارک، کریس داکر و کریس بروگان گفتگو کند. بنابراین میزبانی چنین جلساتی نه تنها به شما شانس گفتگو با سخنران ها و استفاده از تجربیات آنها را می دهد بلکه باعث ایجاد و تقویت روابط ارزشمند می شود.

4. ایمیل بفرستید

همایش های مجازی معمولا گزینه ای دارند که تقاضا کنندگان می توانند با هزینه ای نسبتا کم سرویسی را انتخاب کنند تا بتوانند برای همیشه به تمام مطالب آن همایش دسترسی داشته باشند. حتی اگر اکثر شرکت کنندگان از این سرویس استفاده نکنند باز هم شما به آدرس ایمیل آنها دسترسی خواهید داشت. اگر بتوانید 10000 شرکت کننده را به همایشتان جذب کنید مطمئنا تغییر چشمگیری در مخاطبانتان به وجود خواهد آمد و زحماتتان برای توزیع و انتشار محتوا بی نتیجه نخواهد ماند.

5. سوددهی

البته همایش های مجازی می توانند سود آور نیز باشند. اجلاس اینفلوئنس2017 به تازگی به اتمام رسیده و در حین برگزاری آن ده ها هزار دلار سودآوری داشت. این عدد به نسبت تلاش پاره وقت دو ماهه ی دو نفر، رقم خوبی ست. مخصوصا وقتی که انتظار نداشته باشید سود اقتصادی چندانی از این راه عایدتان شود.

آیا اجلاس مجازی می تواند سرمایه گذاری خوبی برای کسب و کار یا برند شخصی تان باشد؟ استیمل به این سوال جواب مثبت می دهد. "نمی خواهم بگویم که کار ساده ایست. تلاش فراوانی میخواهد. ولی سودآوری آن فوق العاده است. به نظر من رعایت موارد گفته شده به شما کمک می کند با هزینه ی کمی رهبر صنعت خودتان شوید."

یادگیری مهارت های مدیریت ، کسب و کار و فروش

ارسال دیدگاه